SEO Semantik Arama Optimizasyonu

seor2
SEO

 

Çoğu işletme, SEO’nun, nasıl çalıştığını veya nasıl değiştiğini tam olarak anlamamış olsa bile, SEO’nın çevrimiçi çabalarının ayrılmaz bir parçası olduğunu bilir.

SEO on yıllardır etrafında olmuştur, ancak yalnızca 2000’lerin başında arama motoru devi olan Google, web kullanıcılarının deneyimi hakkında SEO’yu web sitenizin sıralamasını yüksek hale getirmek için belirli formülleri izlemekten çok daha fazla hale getirmek için alınan tedbirleri almıştır.

Bu amaçla, Google, çevrimiçi arama sorgularına hızlı yanıt vermeye odaklanmıştır; bu nedenle, yanlış yazılmış kelimeleri, eksik ifadeleri veya zayıf kelime öbekleri kullanılarak bile doğru sonuçlar elde edecektir.

Pasif bir web kullanıcısı olarak, SEO uygulamaları üzerindeki derin etkiyi tam olarak göremeyebilirsiniz – yalnızca daha iyi bir arama deneyimi yaşamanızdan memnunsunuzdur.

Geçmişe ait SEO, katı bir anahtar kelime çerçevesine dayanıyordu.

Sonuç olarak, web yöneticileri ve SEO’lar kapsamlı anahtar kelime araştırması yaptılar ve muhtemelen kendi web sitelerinin her köşesine hedeflenmiş anahtar kelimelerini sıkıştırmak için elinden geleni yaptınız. SEO için yazma , içeriği okumak zorlaştırarak, garip ve doğal olmayan yerlerde sıklıkla kullanılan ve uygulanan anahtar kelimeleri veya cümleleri uygular.

Bazen içeriğin anahtar kelimelerle hiçbir ilgisi yoktu.

 

seor3
SEO Şeması

Sonuç olarak, SEO’lar yalnızca Google için yazdı ve kullanıcılar genellikle sorgularının alakasız arama sonuçlarından dolayı hayal kırıklığına uğradı.

Gerçi şeyler değişmek üzereydi ve literalden anlamsallığa geçtik (konuşmak gerekirse).

Google’ın Algoritma Güncellemeleri

2002’den başlayarak, Google, web sitelerini sıralamak ve sıralamak için bir dizi algoritma güncellemesinin ve gereksinimlerin ilkini uygulamaya başladı . Webmasterler artık aşırı bağlantı yemleme ve anahtar kelime doldurma yapamadı. Bunun yerine, web sitelerinin arama sonuçlarında daha yüksek sıralamasını istiyorlarsa, kullanıcı için yararlı olacak uygun içerik oluşturmaları gerekiyordu.

Kullanıcı dostu içeriğe yönelik vurgu, Google, Hummingbird algoritması güncellemesiyle ortaya çıktığında 2013’te de sürdü.

Hummingbird algoritması Google’ın web kullanıcı arama sorgularını nasıl yorumladığını değiştirdi. Google, aynı kelimeleri ve sözcük öbekleri aramak yerine arama sorgusunun ardındaki niyet üzerine durmaya başladı .

Artık sözcük veya tümceciklerin tam olarak eşleşmesi gerekmiyordu, ancak Google arama sorgusu ile aynı fikri web sitelerinde aramadı . Kelimelerin aynı harflerle yazılmış olması gerekmiyordu ve sözcük sırası ve sorgu kalıplarının yapısı tam olarak eşleşmiyordu.

Bu Hummingbird güncellemesi, web kullanıcılarının uzun, düzgün şekilde kelimeli arama sorguları yazmak istemediği günümüzün hızlı tempolu toplumunda anlık ve alakalı sonuçların beklenileceğinin farkına varıldı.

 

Google’ın Hummingbird güncellemesinin önemli bir şeylerin RankBrain deniyor . RankBrain, Google’ın arama algoritmaları makinelerinin karmasıyla aramaları ve aramalarının arkasındaki kullanıcıların neleri daha iyi yorumlamasına izin veriyor yapay zekadır (AI).


Bir takım teknolojik yenilikler bu eğilimi arttırmaya yardımcı oldu. En dikkat çekici şey, akıllı telefonların gelişmiş olması ve onların konuşma metinden arama işlevselliği.

Metinle konuşma, web kullanıcısı akıllı telefonlarındaki Google arama çubuğuna bir anahtar kelime veya arama öbeği konuşabilir ve mobil Google platformu, söz kelimesi kelimelerini yaz metiniyle çevirir.Semantik Arama 1.jpg

Sonuç olarak, giderek artan sayı web kullanıcısı daha karmaşık ve sofistike bir şekilde arama yapıyor. Aslında, terminoloji ve cümleleri kullanıyorlar.

İnsanlar çok farklı konuşma eğilimindedir ve Google bunu fark etmiştir.

Sinek kuşu algoritması güncellemesi, web kullanıcısı deneyinne katı, mekanik daha fazla bir şeye kaydırdı.

Anlamlı SEO Aramaların Olumlu Faydaları

İnsanın nasıl arama ve sonuçlarının nasıl sıralanacağı konusunda bu değişden ne gibi olumlu etkiler doğmuştur?

1. Daha Kolay, Sezgisel Bir Arama
Arka planda olan tüm değişikliklerle birlikte, web kullanıcıları alakalı sonuçlar üreten hızlı, sezgisel birleşme deneyimiine alıştılar.

Geçmişte, kullanıcılar ilk buluşmaların umudklarını yerine getirmediyse, kullanıcıların birkaç farklı arama varyasyonu denemesi gerekiyordu. Aynı zamanda, SEO’ların müşterilerinin kullanabileceği cümleciklerin tam metnini belirleme ve bulma cümleleri içeren web sitesi içeriği yazması gerekiyordu .

Web kullanıcılarının arama sonuçları. Bir bağlantı kesildi.

Semantik arama, belirli kelimelere veya kelime öbeklerine ve aramaın arkasında Kullanıcı adınızı değiştirin. SEO’lar, bu tür arama sonuçlarını hesaba katmak için stratejilerini değiştirmelidir.

 

seor1
SEO Optimizasyon

2. Daha İyi İçerik
Onun algoritması güncellemesinin amacı, web kullanıcısının arama deneyimiini iyileştir. Hummingbird güncellemesi ile, kullanıcıların tiplendirilmemiş amaca göre en alakalı olarak kabul edilen arama sonuçları geldi .

İnsanlar şimdi nasıl konuştuğuna benzer arama sorgularını giriyor. Google, bu yeni arama sorgusu sözdizimini temel alarak web siteleri aramak için AI (yapay zeka) kullandı.

Belirli anahtar kelimelere ve resmi cümle yapısına daha az önem vererek, web sitelerindeki içerik (artık her zamankinden daha fazla) yüksek kalitede olması gerekir. Tuhaf bir şekilde yerleştirilen anahtar kelimeler veya garip anahtar kelime öbekleri veya bir web sitesinin içeriğindeki anahtar kelime doldurma artık Google veya web kullanıcılarını rahatsız etmeyecek.

Artık beklenen, yüksek kaliteli içeriği üretmek için, içerik yazarları konularında daha kapsamlı bir araştırma yapmalı ve içeriğin kolayca okunabilir, dikkat çekici ve değer verici bir biçimde yazılmalıdır.

3. Çalışma sonuçları analizi
Anlamlı SEO’yla, arama sonuçları sayfaları özgün sorguyu doğru bir şekilde yanıtlayan yüksek kalite içeriği doldurulur (veya en azından olmalı).

Bunun gerçekleşmesinin büyük bir kısmı ” zengin cevaplar ” ındır . Bu arama sorgusu cevapları Google tarafından toplanır ve arama sonuçları sayfalarında (SERP’ler) web kullanıcısının bir web sitelerine tıklamak için kalmayacağı yeri görüntülenir İçeriği için URL gör. Kullanıcı, bir web sitesinin içeriğini kısa parçacıkları ile getirmek.

Parçacıklar “zengin cevaplar” ın en genel görünen şekli olsa da, uygun, ilgili bilgiler sergileyen çizelgeler, tablolar, kaydırıcılar, haritalar ve formlar SERP’lerde de görünebilir.

 

Web kullanıcıları aradığı cevaplarla buldular, bunları buldular, daha iyi arama deneyimi yaşarlar. (Bu, onları Google aramalarında Google’a kullanmaya devam etmeye ikna edecektir.)

4. Kullanıcı optimizasyonu
Semantik SEO ile amaç, web kullanıcıları için en fazla değeri yaratmak ve gerçek kaygılarını gidermektir. SEO’lar artık web sitelerinin içeriğini optimize etmeye daha fazla zaman harcamak zorundadır, böylece kullanıcılar web kullanıcısı için değerlidir.

Bu, elbette insanların yıllardır konuştuğu bir şeydir, ancak şimdi, bu kullanıcıların sorularını nasıl kullandıklarına (yalnızca kullandıkları anahtar kelimeleri değil) daha fazla düşünmek zorundasınız.

Anahtar kelimeler kadar stresli olmadığı için, bir kullanıcının aramasının arkasındaki niyeti belirlemek SEO’lar için daha zordur. Ancak, bu oldukça öngörülemez bir şeydir, bu nedenle SEO’lar daha güvenli, daha geniş, daha geniş bir kitleye değer katan harika içerik üretmekten daha iyidir.

5. Anahtar Kelimele Çalışması
Artık bildiğiniz gibi semantik SEO anahtar kelimelere daha az önem vermektedir. Anahtar kelime araştırması, belirli anahtar kelimelerin popülerliğini ölçmek için hala önemlidir. Ancak, hedeflemeyi seçtiğiniz anahtar kelimeler artık SEO stratejinizin sonu değil .

Web sitelerinin tam eşlemeli anahtar kelimelere ihtiyaç duyduğu günler ve web sitesinin her bir sayfasında belli bir oranda anahtar kelime olması gerekir. Şimdi, bu anahtar kelimeler belirli konulara ve tartışmalara odaklanmamıza yardımcı olur, ancak içeriğimiz kullanıcının gerçekte istediğini odaklamalıdır.

6. Esneklik
Tam eşlemeli anahtar kelime öbeklerinden uzaklaşmak, SEO’lara içeriklerinde çok daha fazla esneklik sunar. Alternatif ifadeler ve kelime eş anlamlı kelimeleri bir sorgunun arama sonuçları olarak ortaya çıkardığı için, web sitesi içeriği daha yaratıcı, benzersiz, hakiki ve sonuçta yararlı olabilir.

İçerik yazarları artık yalnızca belirli anahtar kelimeleri itmek için içerik oluşturmaya bağlı değildir.

SEO’ya yeni semantik yaklaşım hem web kullanıcılarını hem de web siteleri için optimize edilmiş ve içerik yazan SEO’lara faydalar sağlar. İkisi, internet tarama deneyiminin tamamını iyileştiren birbirlerine daha yakından bir anlayış getirdi.

Web siteniz semantik arama için optimize edilmiş mi? Değilse, şans web sitenizin hedeflerinizin anahtar kelimeleri veya cümleleri için arama sonuçlarının tepesine doğru görünmüyor veya olmayacak olması.

Google, web kullanıcısının deneyimine daha fazla önem veriyor ve “eski okul” SEO’yu yapıyorsanız, web siteniz Google veya web kullanıcıları tarafından pek fazla ilgi görmiyor.

Bir web sitesini optimize etmek ve birçok Google algoritması hakkında güncel kalmak zaman, sabır ve çaba gerektirir. Aynı zamanda, tüm içeriğinizi birbirine bağlı bir pazarlama stratejisine dönüştürmek için birinci sınıf SEO bilgisi gerekir.

Yorum bırakın